Benitatxell presenta el seu programa de Festes de la Magdalena amb el Dia de les Penyes, la carrera d'Autos Bojos i canvis en la ubicació dels actes

  • El municipi celebrarà les seues festes patronals del 19 de juliol a l’1 d’agost introduint importants novetats festives, com una cercavila per al Dia de les Quintades
  • A causa de les obres de millora de la plaça de les Pesqueres, els grans esdeveniments es traslladen al pàrquing de l’avinguda de València, mentre que els festejos taurins s’estrenaran en un nou recinte en aquesta mateixa avinguda

 

L’esperit festiu se sent ja al Poble Nou de Benitatxell. El municipi es prepara per a viure les seues festes en honor a la patrona Santa Maria Magdalena, per a les quals ja està tot llest. Enguany, el calendari festiu, que s’estendrà des del diumenge 19 de juliol fins al dissabte 1 d’agost, arriba carregat de música, tradició i destacades novetats pensades per a potenciar la participació de veïns i visitants.

Amb vista a aquesta edició, la regidoria de Festes i els Festers 2026, l’Aspardenyà, han apostat per reforçar les jornades més populars. Com una de les principals novetats, el dijous 23 de juliol, dia de Sant Roc, es convertirà oficialment en el Dia de les Penyes. La jornada arrancarà amb una cercavila animada per una xaranga i el tradicional dinar als carrers La Pau i Major, però el plat fort arribarà de vesprada amb el debut de la divertida carrera d’Autos Bojos, un concurs que premiarà la creativitat i velocitat dels vehicles de fabricació pròpia.

Altra de les grans novetats del programa arribarà el dissabte 1 d’agost amb el Dia de les Quintades. Després de la concentració al carrer La Pau, les quintades ompliran el poble de color amb una concorreguda cercavila al ritme de La Trocamba. Desfilaran per ordre cronològic, de menor a major edat, i les d’aniversari se situaran al final de la cercavila.

Noves ubicacions

La present edició estarà marcada per una important reorganització dels espais públics. Habitualment, els actes multitudinaris de les festes es duien a terme a la plaça de les Pesqueres. En trobar-se actualment aquest espai en plenes obres de reurbanització i modernització, l’Ajuntament ha reubicat els escenaris principals.

D’aquesta manera, els actes de major afluència com la Presentació dels Festers i Festeres el dimarts 21 de juliol o les nits de ball es celebraran al pàrquing de l’avinguda de València. Aquest canvi logístic ha obligat, al seu torn, a desplaçar el recinte taurí, que tradicionalment ocupava aquest aparcament. Els festejos taurins passaran a celebrar-se al nou pàrquing contigu, en la intersecció de l’avinguda de València amb la carretera Vella de Xàbia, un terreny estratègic que ha sigut adquirit recentment per l’Ajuntament.

Cal destacar que el llibre de festes en paper, imprès durant el mes de juny amb l’antelació necessària per a la seua distribució, conté les ubicacions desactualitzades. En dates d’edició, el consistori confiava —atenent les valoracions tècniques pertinents— que la plaça de les Pesqueres haguera d’estar disponible de manera provisional per a les celebracions. Davant la impossibilitat del seu ús definitiu, els actes s’han traslladat a l’avinguda de València. El govern local lamenta aquest desajust i sol·licita als veïns i veïnes que verifiquen la programació a través dels mitjans digitals municipals.

Un programa complet: de Ginestà al Correfoc

Més enllà de les novetats, les Festes de la Magdalena mantindran els seus dies més solemnes, com el dia de la patrona (22 de juliol) amb els actes religiosos i la mascletà pirodigital vertical de la Pirotècnia Vulcano, Sant Cristòfol (24 de juliol) amb la seua desfilada de carrosses i la paella gegant, i Sant Jaume (25 de juliol) amb la partida de pilota a llargues i la presentació dels festers i festeres de 2027.

L’apartat musical també trepitjarà fort amb les actuacions de Ginestà (23 de juliol), les orquestres La Pato, Matrix i La Flama, l’espectacle Mágicos 80’s i el sempre espectacular Correfoc a càrrec dels Amics de la corda de Polop la nit del 29 de juliol. Es pot consultar el programa complet en https://www.elpoblenoudebenitatxell.com/