La cala del Moraig ha sigut este dimarts l’escenari d’un espectacular desplegament de seguretat. Com ja és tradició a l’inici de la temporada estival, el municipi ha coordinat un gran simulacre d’emergències amb l’objectiu d’optimitzar els protocols d’actuació, posar a prova els temps de resposta i garantir una coordinació perfecta entre tots els cossos de seguretat i salvament que operen a la costa.
L’exercici, que ha mobilitzat nombrosos efectius per terra, mar i aire, és a més un dels requisits indispensables per a mantindre la distinció de la Bandera Blava, una certificació de l’excel·lència i la seguretat de la cala del Moraig.
Un rescat de cine a la falla del Moraig
El moment més espectacular de la jornada ha tingut com a escenari la imponent paret vertical de la falla del Moraig. En una maniobra d’alta complexitat, dos bombers han descendit fent ràpel pel vertiginós penya-segat per a rescatar a una de les víctimes fictícies. Demostrant una perícia formidable, els efectius han aconseguit estabilitzar el ferit i hissar-lo a pols amb cordes fins a l’alt de la falla.
Una vegada fora de perill a la vora del cim, l’helicòpter de rescat ha pres posició fixa sobre el penya-segat i, des de l’aire, un altre bomber ha descendit suspés en una corda per a assegurar la víctima i evacuar-la cap a l’helicòpter en una maniobra aèria impecable.
«La coordinació en escenaris tan abruptes i complicats com els del nostre municipi és vital. Veure treballar estos professionals a contrarellotge i en situacions tan complicades demostra que estem en les millors mans possibles», ha destacat la regidora de Seguretat Ciutadana, María José Ivars.
A més del rescat vertical, l’exercici ha contemplat una segona hipòtesi: el salvament d’una altra víctima a l’aigua. En este cas, la persona afectada ha sigut rescatada en primera instància per mar mitjançant una embarcació de salvament, per a posteriorment ser transferida a l’helicòpter, simulant una evacuació mèdica d’urgència.
L’èxit del simulacre ha sigut possible gràcies a la total implicació i sincronització d’un ampli ventall de forces de seguretat i emergències: els Bombers del parc de Dénia i el Grup de Rescat de Sant Vicent del Raspeig amb el seu helicòpter; Policia Local i Protecció Civil del Poble Nou de Benitatxell; Salvament Marítim; el suport veí de la Policia Local de Xàbia amb la seua embarcació de rescat i SVS, l’empresa concessionària del servei de salvament i vigilància de la cala del Moraig.
Precisament, cal recordar que ahir dilluns 15 de juny va arrancar oficialment el servei de salvament marítim de SVS a la platja, el qual estarà operatiu de manera diària fins al pròxim 15 de setembre per a vetlar per la seguretat de tots els banyistes durant l’estiu.