L'alcalde de Sant Pancraci de Benitatxell ordena portar una peça groga en la jornada de disfresses

  • Alejandro Guirado ha donat a conéixer el decret d’alcaldia que hauran de complir els veïns i veïnes el pròxim dissabte en la jornada festiva de disfresses

 

Sant Pancraci és una de les celebracions més divertides i arrelades al municipi des que la va implantar ‘La cuadrilla del Sarmiento’. Com mana la tradició, el municipi ja ha nomenat el seu alcalde per un dia: Alejandro Guirado. Des del balcó de l’Ajuntament ha donat a conéixer este dilluns el seu primer decret d’alcaldia per al pròxim dissabte 9 de maig en la jornada festiva de disfresses: portar una peça de color groc.

El cap de setmana ha estat replet d’actes festius i religiosos al Poble Nou de Benitatxell. El divendres les festes es van iniciar amb una jornada per a totes les edats, amb contacontes, torrà popular, canta cartrons i tardet amb DJ. El dissabte, desenes de poblers i pobleres van participar en la acolorida ofrena floral a la Mare de Déu de la Rosa. Xiquets i majors es van encaminar cap a l’Església per a ofrenar a la mare de Déu amb els seus rams florals acompanyats de la Banda de Música i la Colla La Llebetjà. Mentrestant, el Grup de Danses Morro Falquí va oferir una mostra de balls tradicionals juntament amb la Colla La Llebetjà a l’inici, davant de l’Oratori, i una vegada arribats a la plaça de l’Església. A la nit, hi va haver ball amb l’orquestra Gravity en l’avinguda de València.

La celebració dels actes religiosos en honor a la Mare de Déu de la Rosa va continuar ahir diumenge amb la benedicció i posterior repartiment per tot el poble de 120 pans beneïts, una tradició de les més arrelades i singulars del municipi en la qual participen festers, festeres, xiquets i xiquetes del municipi recorrent els carrers amb canastres de pans beneïts. Acompanyats per la Banda de Música i la Colla La Llebetjà, la comitiva va repartir per les cases del poble els trossos de pa als veïns i veïnes que els esperaven en els portals amb un plat buit. Per la vesprada hi va haver processó, un ramellet de focs artificials i música al casal fester.

Les festes continuen hui dilluns al carrer la Pau amb carreres de galls que sempre deixen estampes divertides, paella gegant i el ball amb Toni Catalá, així com els festejos taurins al pàrquing de l’avinguda de València la resta de la setmana.