Benitatxell impulsa el seu ‘Dojo’ municipal, un espai mensual per a la meditació, el ioga i la consciència

  • L’àrea de Turisme ofereix sessions gratuïtes mensuals i el cicle estival ‘Respira l’Estiu’ per a fomentar el benestar integral

 

La Regidoria de Turisme del Poble Nou de Benitatxell reafirma la seua aposta pel benestar i una vida més pausada amb el llançament de la nova programació de ‘Dojo Benitatxell’, un espai dedicat a la meditació, el ioga i la consciència corporal.

Es tracta d’un cercle de pràctica mensual emmarcat dins del projecte estratègic ‘Turisme per a respirar’, el qual es va llançar fa dos estius i està englobat dins de la marca ‘Respira mediterrani’. L’objectiu d’este nou espai és oferir a veïns i visitants les ferramentes necessàries per a integrar la meditació en la seua rutina diària, aprofitant els beneficis contrastats d’estes pràctiques en la reducció de l’estrés i la millora del benestar físic i mental. Amb esta acció, el municipi busca consolidar els seus espais de meditació com un emblema local, promovent un model de convivència basat en el respecte humà i mediambiental.

Les sessions, que seran impartides pels especialistes Natalia Escudero i Carlos Ciller, es divideixen en dos grans blocs per a cobrir tot el calendari anual. Fora de la temporada estival, el cicle es durà a terme els dissabtes, en horari de 10:30h a 12:00h, a l’Aula de Dansa (Pl. De les Pesqueres, 10). Les dates programades són: 14 de febrer, 21 de març, 11 d’abril, 16 de maig, 19 de setembre, 24 d’octubre, 21 de novembre i 12 de desembre.

Respira l’estiu

Durant els mesos d’estiu, l’activitat es traslladarà, repetint el cicle ‘Respira l’estiu’ del passat any, als racons més emblemàtics del municipi per a gaudir de la meditació a l’aire lliure. Les sessions estivals tindran lloc en divendres a les 19:30h: 26 de juny Respira el Portalet, 10 de juliol Respira el Moraig, 31 de juliol Respira el Roabit, 14 d’agost Respira Les Fonts i 28 d’agost Respira l’Abiar.

El terme ‘Dojo’ prové originalment del budisme zen. Era el lloc destinat a la meditació. Es considerava un espai sagrat on els practicants treballaven en el seu creixement personal. Amb el temps, el terme es va estendre a les arts marcials i, a diferència d’un gimnàs convencional, un Dojo implica respecte, disciplina i una busca de perfecció mental i física.

Amb esta iniciativa, El Poble Nou de Benitatxell busca consolidar-se com un destí que cuida el benestar dels seus veïns i visitants, així com de l’entorn, oferint un espai de recolliment i consciència i allunyant-se de la idea d’un entrenament purament físic per a enfocar-se en el benestar integral a través de la meditació i el ioga.

Atés que l’objectiu és garantir una experiència de qualitat i calma, les places són limitades. Totes les persones interessades a participar han de realitzar una inscripció prèvia a través del correu electrònic turisme@elpoblenoudebenitatxell.com o per telèfon/WhatsApp al 645 08 17 91.