Les disfresses de Poble Brut, Trump i l'enterrament del Papa es proclamen guanyadores del concurs de Sant Pancraç a Benitatxell

El Poble Nou de Benitatxell va finalitzar ahir les seues festes en honor a la Verge de la Rosa amb un cap de setmana intens replet de diversió. Els veïns i veïnes van gaudir el dissabte d’una jornada festiva amb les tradicionals cucanyes i el concurs de paelles.

A la vesprada, els poblers i pobleres van mostrar el seu humor en una acolorida cavalcada pels carrers del poble. Va haver-hi riures, escenes divertides i molt bon rotllo en una de les festes més arrelades del municipi des que la va implantar en 1951 la ‘Quadrilla del Sarment’.

En les disfresses, molt treballades enguany i amb una alta participació, va haver-hi al·lusions tant a aspectes d’actualitat municipal, com la implantació del sistema Porta a porta, com a dos dels fenòmens internacionals de més actualitat: la victòria de Trump en les eleccions estatunidenques i la defunció del Papa Francesc.

Així, les disfresses de Poble Brut, amb poals i calendari inclosos; Trump, que anava acompanyat de la seua esposa Melania, seguretat privada, Guàrdia Civil i fanàtiques ‘trumpistes’; i el Papa, dins del seu taüt i abrigat per cardenals, monges i altres fidels, es van proclamar guanyadors del concurs de Sant Pancraç. La festivitat va finalitzar ahir diumenge amb els festejos taurins.